DOK TEMU GROZNICA TRESE ČITAVU ZEMLJU - BOSANAC UPOZORAVA Niste ni svjesni...


Jedna od najpopularnijih svjetskih aplikacija za kupovinu, Temu, stigla je prije otprilike mjesec dana i u Bosnu i Hercegovinu. "Temu - Kupujte kao milijarder", agresivni je reklamni slogan koji će vas dočekati na bukvalno svim društvenim mrežama koje imate.

Pojava ove aplikacije u našoj zemlji je, naravno, izazvala oduševljenje kod bh. šopingholičara, budući da je na ovoj aplikaciji moguće pronaći, skoro pa doslovice, "od igle do lokomotive", a osim različitog izbora i asortimana, građane privlače i niske cijene proizvoda.

Tako na stranici možete pronaći muške jakne od nešto više od 30 KM, pametne satove za manje od deset KM, bežične slušalice od nešto više od sedam KM. Poručiti možete nadzornu kameru po cijeni nešto većoj od 20 KM, mašinicu za šišanje za oko sedam KM, gamerski miš za manje od 40 KM i još na tone i tone stvari iz raznoraznih kategorija.


Inače, cijene proizvoda su niske jer stranica preko svojih dobavljača isporučuje robu kupcima širom svijeta direktno iz Kine, te na taj način izbjegava potrebu za posrednicima koji svoje usluge naplaćuju pa prema tome i povećavaju troškove koji se prenose na potrošače. 

Kina je poznata po niskim troškovima proizvodnje u usporedbi s Evropom. Kupovinom od kineskih dobavljača više ili manje direktno, evropski kupci mogu pristupiti daleko nižim cijenama od onih na koje su navikli. 

Temuov poslovni model funkcionira jer privlači toliko kupaca svojim niskim cijenama. To znači da iako su njegove profitne marže niže od onih domaćih trgovaca, njegove su prodajne brojke dovoljno visoke da i dalje donose novac. 

Vrijeme isporuke proizvoda varira, te svoju narudžbu možete dobiti u roku od sedmice dana, ali najčešće se čeka do dvije sedmice. U nekim slučajevima možete čekati i do 22 dana.

Pogledali smo komentare na Redditu o korisničkim iskustvima sa Temuom stranih korisnika, te oni koji su kupovali kažu da u principu, a što je i prilično očekivano, proizvodi koji dođu na kućnu adresu, ne budu baš isti kao na slici. 

Stoga, naša preporuka onima koji baš moraju "kupovati kao milijarder", da počnu sa manjim kupovinama.

Sa druge strane, Temu je još prošle godine stigao u Hrvatsku, a dio forumaša sa Reddita iz ove zemlje piše da je riječ o okej stranici, ali ništa iznad toga. Dio njih je pisao da je kvaliteta robe otprilike kao platformi poput Wisha i AliExpressa, a dio njih smatra stranicu "smećem".

Na Reddit otvorenoj temi da je Temu stigao u BiH, jedan korisnik koji tvrdi da radi za jednu od najvećih e-commerce firmi u Evropi, uputio je savjet onima koji kupuju sa Temua. 

"Niste ni svjesni koliko je loš kvalitet ovih stvari sa Temu-a, dakle nema certifikata, nema eco friendly materijala, ništa... Znam lično šta se dešava sa tom robom, odakle dolazi, ko prodaje i kakve uslove Temu daje dobavljačima, to je strašno...

Moj savjet iskreni, prijateljski što i najvećem neprijatelju ne bih želio, nemojte ni pod tačkom razno kupovati bilo šta sto je u kontaktu sa hranom, tj. FCM materijali (food contact materials), onda nipošto bilo šta što spada pod igračke, bilo za djecu bilo za odrasle, onda nikakav nakit apsolutno koji je u dodiru sa kožom itd...

Sve ove stvari imaju olovo, kadmijum, ftalati i slično što je vrlo otrovno za ljude, zato EU ima svoje regulative koje su jako stroge... Da vas sad ne davim sa masu supstanci koje su zabranjene a koje garantujem 1000% da ovi proizvodi imaju...

Nakit je izrađen od mix legura koje su katastrofa, plating sa kojim se oblaže je još gori, sve što stavite na kožu, to ispušta u kožu direktno i to u vrlo kratkom vremenskom periodu...

Toliko od mene, čuvajte se i svoje zdravlje", napisao je on.

BBC je u svom tekstu o popularnoj kineskoj platformi pisao kako je Temuov način promovisanja proizvoda i cijena - namjeran, te da se platforma koristi pritiskanjem tačnih psiholoških dugmadi koji bi potrošača zadržao u kupovini. 

Također, Temu se koristi gamifikacijom, odnosno, po definiciji iz marketinga, strategijom korištenja elemenata dizajna i principa igara u neigračkom kontekstu kako bi se poboljšali marketinški i poslovni ciljevi. 

A upravo Temuovi bonusi i kuponi ohrabruju potrošača na nove kupovine.

"Temu izaziva ovisnost kao i šećer", kaže analitičar maloprodaje Neil Saunders. 

"Iskustvo i niske cijene daju potrošačima malo dopamina i tjeraju ih da se vraćaju po još", rekao je on za BBC. 

Ističe da redovne promocije povećavaju angažman, a "džungla" na interfejsu web stranice stvara iluzije kod potrošača da mogu "zaroniti" i "čeprkati" po stranici kako bi otkrili mnogo toga. 

Profesor bihevioralne ovisnosti na britanskom Univerzitetu Nottingham Trent, Mark Griffiths, kaže da Temu dobro kombinuje kupovinu i gamifikaciju. 

"Temuova marketinška strategija znači da bukvalno morate da pretražujete da biste dobili svoje nagrade", dodao je profesor Griffiths.

Objašnjava da Temu, koristi tajmere i odbrojavanje kako bi uvjerio kupce da ponuda ističe.


On to upoređuje sa strategijom iza slot aparata, gdje zvuci povezani sa pritiskom na dugme povećavaju nivo uzbuđenja.

No, tu rizicima nije kraj, jer cyber stručnjaci upozoravaju na potencijalnu zloupotrebu ličnih podataka, iako iz ove kompanije uvjeravaju korisnike da opasnost od nečega sličnog ne postoji.

Da biste izvršili narudžbu na Temu, morat ćete dati ime, adresu i podatke o plaćanju. 

Američki mediji su pisali o navodnoj povezanosti Temua i Komunističke partije Kine. Neki mediji poput CNN-a su kroz članke dali tačne smjernice čitaocima kako da izbrišu Temu aplikaciju sa svog mobilnog uređaja.



Magazin PRESS / Source


 

Pokreće Blogger.